2017. augusztus 12., szombat

A KETTŐS ÁLLAMPOLGÁRSÁGGAL RENDELKEZŐK NEM LEHETNEK HIVATÁSOS TŰZOLTÓK?

        A szerbiai Belügyminisztérium pályázatot hirdetett egy alapképzésre. 19-30 éves fiatalok jelentkezhetnek, olyanok, akik szeretnének a tűzoltó- és mentőegységek soraiba tartozni. A pályázati dokumentációt a közzététel napjától számított 30 napon belül kell benyújtani a jelölt lakóhelyén lévő rendőrállomáson – közölte az N1 televízió.
        A pályázat a Belügyminisztérium honlapján található. Két osztályt indítanak, összesen 100 érdeklődő végezheti el a képzést. Területek szerint is felosztották, hogy melyik egységbe, hány jelentkezőt fogadnak. А zentai, csókai, törökkanizsai és kúlai egységben 1, a bácskossuthfalviban 2, az adai,  magyarkanizsai és kishegyesi egységben 3, az újvidékiben pedig 16 arra alkalmas egyén kezdheti meg a felkészülést.
        Akit érdekelnek a feltételek, a szabályzat, a szükséges dokumentáció, az megtekintheti ITT. Amennyiben a jelölt sikeresen elvégzi a tanfolyamot, lehetősége lesz munkába is állnia, hivatásos tűzoltó lehet.
        Én csak egy dologra figyeltem fel: kettős állampolgárok nem jelentkezhetnek!


        2011-ben Ivica Dačić volt a szerb belügyminiszter. Akkor azt mondta, hogy a kettős állampolgárok nem tartozhatnak a szerb rendőrség állományához. A VMSZ elnöke azonnal reagált, hogy ez alkotmányellenes, a kettős állampolgárság nem lehet akadálya annak, hogy valaki rendőr, katonatiszt, ügyész legyen.
        2016 januárjában már Nebojša Stefanović a belügyminiszter. Egy rendkívüli parlamenti ülésen szerepelt a rendőrségi törvény kapcsán a VMSZ által benyújtott módosítási indítvány is. Pásztor Bálint a következőt nyilatkozta a Magyar Szónak 2016. január 23-án:


        A hivatásos tűzoltókkal mi a helyzet? Egy Szerbiában élő, magyar állampolgársággal is rendelkező magyar anyanyelvű ember, magyarok által lakott településen nem olthatja a tüzet? 

1 megjegyzés:

  1. Ez elkeserítő, és felháborító. Totál elhittem, hogy ez az új szerb kormány ha érdekből is, de aránylag normális viszonyra törekszik a magyarokkal. Most jöttem a falvédőről, bocs. Meg elhittem, hogy már nem akarnak fasiszta politikát folytatni, de mostanában csak ilyen aggasztó hírek érkeznek. Én itt élek Magyarországon, és nem látom át úgy a helyzetet, mint akik ott élnek. Idejött két éve talán Vucic Magyarországra, és dicsekedett, sosem volt még ilyen jó a viszony köztünk. Végre egy normális, szimpatikus ember, gondoltam. Előtte nem is hallottam róla.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...